Conversie optimalisatie

Wanneer bezoekers op je website komen, dan wil je graag dat ze in actie komen. Iets wat je niet wil is dat een bezoeker op je website komt en direct vertrekt. Om je bezoeker te leren kennen en over te halen tot een aankoop, wil je graag dat hij actie onderneemt. Het percentage verhogen van de bezoekers die daadwerkelijk iets doen op je website noemen we ook wel conversie optimalisatie. Dit percentage kan over het algemeen verhoogd worden door het verbeteren van gesponsorde zoekadvertenties, bestemmingspagina’s, maar ook het algehele ontwerp van je site. Conversie optimalisatie wint aan populariteit omdat het wordt gezien als een manier om de winst uit verkopen te verhogen zonder advertentie uitgaven te verhogen.




Wat is een conversie?

Een conversie is een specifieke actie die jouw bezoeker op je website of bestemmingspagina uitvoert, zoals:

Aankoop doen


Klikken op een knop of link


Aanmelden voor nieuwsbrief


Registreren


Brochure downloaden


(Contact)formulier invullen


Verwijs een vriend (affiliate)


Een speciefieke pagina bereiken


Bellen naar je bedrijf






Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie is de kunst om meer leads te genereren uit de groep die al op je website terecht is gekomen. Het zorgt ervoor dat klanten je bellen of dat ze een offerte aanvragen. Conversieoptimalisatie zorgt ervoor dat bezoekers direct overgaan tot het uitvoeren van een actie in plaats van op een later moment. Door je conversie ratio te optimaliseren of te verbeteren kan je meer mensen actie laten ondernemen, zonder geld uit te geven aan het aantrekken van meer bezoeken richting je website.



Hoe we werken


Gebruiksvriendelijkheid

Een belangrijk aspect in conversie is het website ontwerp, het bedieningsgemak, de functionaliteit. Dit is de basis. We kijken waar we kunnen verbeteren.

1

Verbeteren content

Een bezoeker moet zich herkennen in problematiek die hij ervaart en niet in technische informatie belanden. De waarde die jij biedt als bedrijf moet duidelijk zijn.

2

Homepage optimalisatie

Jouw homepage is de eerste indruk die je geeft als bedrijf. Dit geldt ook voor bestemmingspagina’s. Je wist de bezoeker op de site te krijgen, alleen nu de juiste actie nog.

4

A/B split testen

Vooraf is vaak lastig te voorspellen wat de hoogste conversie oplevert, omdat doelgroepen verschillen. A/B testen geven een goed beeld wat de hoogste conversie oplevert.

5

Onze aanpak in het kort

  • Allereerst willen we jouw bedrijf en doelen kennen, zodat we een keuze maken voor de strategie die de meeste toegevoegde waarde heeft.
  • Wij doen voorstellen om de gebruikservaring (UX) te verhogen en gebruiken A/B testen om de conversieratio te laten stijgen.
  • We analyseren de resultaten van deze experimenten om te begrijpen hoe bezoekers reageren. Bij positieve reacties en resultaten rollen we de meest succesvolle A/B variant uit op alle pagina’s. Zo niet, dan testen we een nieuwe variant en voeren we het hele proces opnieuw uit.





Onze tevreden klanten



  • Logo Rhodos
  • Logo BlinqDuurzaam
  • Logo BlinqKachels
  • Logo Voetzorg Wezep
  • Logo van Limburg Stirum Korpsen
  • Logo Ridder
  • Logo PinkRoccade
  • Logo Zorg voor Zorgprofessionals
  • Logo Transformatie Partners
  • Logo van Gas naar Warmtepomp



EenvoudigPersoonlijk contact



Vragen?Stel ze gerust

Waarmee kunnen we helpen?

Waar zullen we aan werken?