Positie is van belang
Dit jaar laat onderzoek zien dat ongeveer 85% van alle websites via zoekmachines worden gevonden. Word je niet gevonden, dan krijg je geen bezoekers.
SEO is als online marketing begrip niet meer weg te denken. Het staat voor zoekmachine optimalisatie en is het proces om tot een betere vindbaarheid van je website te komen in de onbetaalde resultaten van een zoekmachine. Dit wordt ook vaak aangeduid als ‘natuurlijke’, ‘organische’ of ‘verdiende’ resultaten. Over het algemeen geldt dat hoe eerder (of hoger op de pagina met zoekresultaten) en vaker een site in de lijst met zoekresultaten verschijnt, hoe waarschijnlijker het is dat iemand je website bezoekt. SEO richt zich op verschillende soorten zoekopdrachten, waaronder afbeeldingen zoeken, lokaal zoeken, video zoeken, academisch zoeken, nieuws zoeken en branche specifieke verticale zoekmachines.
BlinqOnline kan je helpen de positie van jouw website in zoekmachines en het verkeer naar je website te verhogen. Wij zijn bekend met de onderliggende technieken en zijn in staat om de juiste content te genereren zodat je beter vindbaar bent. Dit doen wij voor alle typen bedrijven, voor eenvoudige of complexere websites.
Om een goed beeld te krijgen starten we met de analyse van je website. Vervolgens maken we een stappenplan om de site te verbeteren op basis van de gewenste zoekwoorden en we kijken naar technische verbeteringen van de site, zodat deze effectiever communiceert met zoekmachines. Het doel is dat je meer bezoekers, een hogere conversie, meer leads en verkopen krijgt.
Het doel van on-page en off-page optimalisatie is om een thema te genereren dat consistent is met de zoekwoorden waarop je gevonden wil worden. Zoekmachines zijn helaas geen mensen, daarom moet je een strak proces volgen om deze robot te leiden. Je moet het ze makkelijk maken om de zoekwoorden te vinden, maar niet te makkelijk. Dan zien de robots dat je bezig bent met specifieke optimalisaties voor zoekmachines.
Voor het optimaliseren van je SEO is het belangrijk dat je het proces begrijpt voor een effectieve SEO-campagne. SEO is vooral geschikt voor klanten die een intensieve, full-service benadering van zoekmachine marketing nodig hebben.
We kijken naar de bestaande zoekwoorden op jouw website en in zoekmachines. Hierbij kijken we naar zoekvolume, concurrentie en strategie.
Onpage-optimalisatie heeft te maken met alle maatregelen die binnen de website kunnen worden genomen om de positie in zoekmachines te verbeteren.
De positie van je website kan verbeterd worden wanneer de kwaliteit en het aantal van de inkomende links naar een webpagina wordt verbeterd.
Onze SEO-rapportage bestaat uit verschillende onderdelen, zoals analyse op de inhoud, linkbuilding, inspanningen op sociale media en het vertrouwen op internet.
Dit jaar laat onderzoek zien dat ongeveer 85% van alle websites via zoekmachines worden gevonden. Word je niet gevonden, dan krijg je geen bezoekers.
96% van de internetgebruikers begint met zoeken op het web via een grote zoekmachine (Google, Bing en Yahoo). Google is in de westerse wereld verreweg de grootste.
Met SEO kan je zoekwoorden kiezen voor zoekopdrachten waarop je gevonden wilt worden die potentiële klanten mogelijk gebruiken bij hun zoektocht naar oplossingen.
Het aantal zoekopdrachten per jaar via zoekmachines loopt in de tientallen miljarden. Het aantal zoekresultaten bedraagt enige honderden miljoenen.
Solide SEO en een zoekvriendelijk webontwerp helpen je ranking te verbeteren in zoekmachines. Hierdoor trek je nieuwe bezoekers naar je website.
De perceptie van de consument is dat hoe hoger een website is gerangschikt in een zoekmachine des te betrouwbaar het bedrijf is. Dus hoe hoger hoe beter!